REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Za ponad 2 mld zł netto powstanie nowa linia kolejowa w woj. małopolskimartykuł
Pokaż artykuł
Za ponad 2 mld zł netto powstanie nowa linia kolejowa w woj. małopolskim
PKP PLK S.A. ogłosiły przetarg na budowę pierwszego odcinka nowej linii kolejowej w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”. Tory pomiędzy Szczyrzycem a Tymbarkiem poprowadzone będą przez dwa tunele, wiadukty i mosty. Ta część nowego połączenia kolejowego w Małopolsce gotowa będzie w 2029 roku. Szacowany koszt budowy to ponad 2 mld zł netto, który sfinansowany będzie ze środków budżetowych. Modernizacja i budowa nowych torów skróci czasy przejazdu pociągami z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza.
Firma z sektora technologii medycznych nowym, dużym najemcą MDC 2 Park Kraków Southartykuł
Pokaż artykuł
Firma z sektora technologii medycznych nowym, dużym najemcą MDC 2 Park Kraków South
MDC 2 – deweloper zrównoważonych powierzchni magazynowych i logistycznych działający na polskim rynku – i Generali Real Estate (poprzez paneuropejski fundusz Generali Real Estate Logistics Fund, GRELF) sfinalizowały najem budynku o powierzchni 36 200 mkw. w ramach MDC 2 Park Kraków South. Najemca – jedna z wiodących firm z branży technologii medycznych – jeszcze w tym roku zacznie działalność w obiekcie certyfikowanym w systemie BREEAM New Construction na poziomie Excellent.
Equinor i Polenergia zapewniły sobie finansowanie dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3artykuł
Pokaż artykuł
Equinor i Polenergia zapewniły sobie finansowanie dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3
Equinor, międzynarodowy koncern energetyczny z siedzibą w Norwegii i Polenergia, największa polska prywatna grupa energetyczna zamknęły finansowanie dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3. To największa transakcja w formule project finance w historii polskiej energetyki - w finansowanie projektów zaangażowanych zostało około 30 instytucji finansowych, a jej wartość to ponad 6 mld euro.
Equinor i Polenergia robią kolejny krok w projektach Bałtyk 2 i Bałtyk 3artykuł
Pokaż artykuł
Equinor i Polenergia robią kolejny krok w projektach Bałtyk 2 i Bałtyk 3
Equinor i Polenergia robią kolejny krok w projektach Bałtyk 2 i Bałtyk 3, które mają strategiczne znaczenie w umacnianiu bezpieczeństwa energetycznego Polski. 100 nowoczesnych turbin z morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 będzie dostarczać energię odnawialną do polskich domów, szkół, fabryk i biur. Łączna wartość inwestycji to około 27 mld zł (bez kosztów finansowania). Projekt ma strategiczne znaczenie w umacnianiu bezpieczeństwa energetycznego Polski.
Pierwsze cięcie stali w polskiej fabryce - ruszyła produkcja kluczowych komponentów dla Baltica 2artykuł
Pokaż artykuł
Pierwsze cięcie stali w polskiej fabryce - ruszyła produkcja kluczowych komponentów dla Baltica 2
31 lipca symbolicznym cięciem stali oficjalnie rozpoczęła się produkcja komponentów potrzebnych do budowy i późniejszego bezpiecznego eksploatowania Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica 2. Klatki anodowe oraz konstrukcje pozwalające na cumowanie łodzi wyprodukuje Grupa Przemysłowa Baltic (będąca częścią Grupy ARP) w fabryce w Gdańsku oraz Gdyni.
Postępy w produkcji elementów infrastruktury morskiej dla farm wiatrowych Bałtyk 2 i 3artykuł
Pokaż artykuł
Postępy w produkcji elementów infrastruktury morskiej dla farm wiatrowych Bałtyk 2 i 3
Osiągnięto kluczowe momenty w produkcji komponentów dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3, realizowanych przez Equinor i Grupę Polenergia. W zakładach dostawcy – firmy Smulders – ustawiono w pozycji pionowej pierwsze elementy przejściowe (transition pieces), zakończono montaż konstrukcji wsporczej typu jacket pod platformę morskiej stacji elektroenergetycznej oraz przygotowano jej główną część (topside) do dalszego wyposażania. Polski oddział – Smulders Projects Poland – dostarcza stal pomocniczą, zwiększając krajowy wkład w realizację projektu. Instalacja komponentów na morzu rozpocznie się wiosną 2026 roku.
Polskie miasta i regiony zyskają ponad 2 tys. km nowych linii kolejowych [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Polskie miasta i regiony zyskają ponad 2 tys. km nowych linii kolejowych [FILM]
Projekt Zintegrowanej Sieci Kolejowej, realizowany na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury przez Centralny Port Komunikacyjny i PKP Polskie Linie Kolejowe, przeszedł z fazy konsultacyjnej do etapu analiz. Eksperci opracują i zweryfikują ok. 10 możliwych scenariuszy modernizacji i rozbudowy sieci kolejowej w Polsce. Już dziś wiadomo, że biorąc pod uwagę inwestycje CPK i PLK, istniejąca infrastruktura docelowo powiększy się łącznie o ponad 2 000 km nowych odcinków, czyli więcej niż zakładano w ramach budowy „szprych” CPK. Ok. 1 000 km nowych linii kolejowych ma powstać do 2035 r.
Duński koncern Ørsted stawia na Gdańsk. Otworzył nowe biuro dla projektu Baltica 2artykuł
Pokaż artykuł
Duński koncern Ørsted stawia na Gdańsk. Otworzył nowe biuro dla projektu Baltica 2
Duński koncern Ørsted stawia na Gdańsk Nowa przestrzeń w Olivia Centre będzie centrum planowania i koordynacji budowy przy największej morskiej farmie wiatrowej w Polsce. Biuro w Gdańsku ułatwi współpracę z regionalnymi partnerami oraz dostęp do kluczowej infrastruktury dla budowy Baltica 2.
Wrocław: Powstanie nowy hotel w ścisłym centrum? Miasto sprzedało nieruchomośćartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Powstanie nowy hotel w ścisłym centrum? Miasto sprzedało nieruchomość
Wrocławska firma Akme Zdzisław Wiśniewski zaoferowała za działki przy zbiegu ulic Garbary i Więzienn...
GW INŻYNIERIAfirma
Pokaż firmę
GW INŻYNIERIA
Kraków, os. Oświecenia
Wrocław: Miasto wraca do szukania wykonawcy projektu przebudowy Gajowickiejartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Miasto wraca do szukania wykonawcy projektu przebudowy Gajowickiej
Ubiegłoroczny przetarg nie przyniósł rozstrzygnięcia. Choć dwie oferty zmieściły się w budżecie (1,5...
[Wrocław] Archicom publikuje cele na 2020 r.artykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Archicom publikuje cele na 2020 r.
Grupa Archicom zamierza w 2020 r. osiągnąć wynik sprzedaży na poziomie 1 500-1 700 mieszkań i planuj...
Powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
[Katowice] Remont kamienicy, Plebiscytowa 1inwestycja
Pokaż inwestycję
[Katowice] Remont kamienicy, Plebiscytowa 1
Katowice
[Rzeszów] Hotel, ul. Wierzynka 1inwestycja
Pokaż inwestycję
[Rzeszów] Hotel, ul. Wierzynka 1
Rzeszów, Śródmieście, Wierzynka 1
[Łódź] Biurowiec, ul. Rozalii 1inwestycja
Pokaż inwestycję
[Łódź] Biurowiec, ul. Rozalii 1
Łódź, Górna, Rozalii 1
[Katowice] Remont kamienicy, Mariacka 1inwestycja
Pokaż inwestycję
[Katowice] Remont kamienicy, Mariacka 1
Katowice
[Kraków] Remont, ul. Chłopickiego 1inwestycja
Pokaż inwestycję
[Kraków] Remont, ul. Chłopickiego 1
Kraków, Śródmieście, Chłopickiego 1
[Świdnica] Willa przy Sikorskiego 1inwestycja
Pokaż inwestycję
[Świdnica] Willa przy Sikorskiego 1
Świdnica, Żarów, Sikorskiego 1
ZOZ, os. Na Wzgórzach 1inwestycja
Pokaż inwestycję
ZOZ, os. Na Wzgórzach 1
Kraków, Nowa Huta, Os. Na Wzgórzach 1
REKLAMA